AdniJóga

Sorstárs jógák

Jótékony jóga sérült gyermeket nevelő szülők számára -
Betekintés az AdniJóga munkájába

Ebben a blogposztban betekintést adunk az egyik legsikeresebben futó jótékonysági jógacsoportunk működésébe és mindennapjaiba: a sérült gyermekek szüleinek tartott óráinkról olvashattok. Ha valaha felmerült benned a kérdés, hogy hogy is nézhet ki egy online AdniJógás jótékony óra vagy hogy a céges jógaóráink milyen kezdeményezések fenntarthatóságát támogatják, olvass tovább!

A kép csak illusztráció (forrás: www.pexels.com)

Az AdniJóga célja, hogy hátrányból induló emberekhez is eljuttassa a jóga, meditáció, relaxáció általi nyugalmat. Nehéz élethelyzetben lévő embereknek tartunk jógaórákat heti rendszerességgel. Az így megvalósuló jótékonysági óráinkat bővítettük másfél éve sérült gyermekeket nevelő szülőknek szóló jógaórákkal. 

Nagyon sokat kaptam tőlük. Hogy visszakerült ez a rendszeresség az életembe, meg hogy a jógaórákon meg tudok nyugodni. Fizikailag is jót tesz. És hogy remélem, hogy ez majd mehet tovább. Én úgy érzem, hogy sokat köszönhetek a jógaórának. Úgyhogy biztos vagyok benne, hogy mások is így vannak ezzel.

– A jótékony óráink egyik résztvevője

A jóga lehetőség meghirdetését közösségi média oldalakon keresztül tettük. Több sérült gyermekekkel és a szüleikkel foglalkozó szervezet is megosztotta a felhívásunkat, amit ezúton is köszönünk, így közel 40 konkrét érdeklődés érkezett az órák iránt. Ebből a csapatból kerültek ki aztán azok a gyakorlók, akik rendszeresen be tudták illeszteni az hétköznapokba az AdniJógát. A jelentkezőkkel azóta is e-mail listán keresztül tartjuk a kapcsolatot, így levélben is jelezni tudják, ha bármilyen változást szeretnének látni, valamint a kérdéseiket is fel tudták tenni nekünk. Ez a trauma-tudatos jógaoktatási módszerünket erősíti az online térben is.

Az órákat jótékony oktatóink tartják a Zoom platformon keresztül, heti kétszer, hétfőn és csütörtökön. Rövid ráhangolódás vagy légzőgyakorlat után alapos bemelegítünk, majd a fizikailag nagyobb kihívást jelentő pózok jönnek, hangulattól függően. Végül, a levezető testhelyzetek után az órát relaxációval zárjuk. A gyakorlás pontos menete minden alkalommal változik és sokszor tematikát is kap, például elengedés, hála, önelfogadás, stb. 

A kép csak illusztráció (forrás: www.pexels.com)

A foglalkozásokat két jótékony oktatónk tartja felváltva. Mindketten összetartást, hálát és elköteleződést tapasztaltak a csoportjaikban és gyakran kihangsúlyozták, hogy milyen jó hangulatúak az órák még az online tér ellenére. 

A sérült gyerekeket nevelő szülők csoportja egy szűrtebb csoport. A tagjai ebben a témakörben érintettek, ezért kialakul egy közösség, közösségi légkör. Nagyon nagy szükségük van a megnyugvásra, énidőre, befelé figyelésre..

– Jótékony oktatónk

Másik oktatónk a magunkra szánt idő fontosságát hangsúlyozza ki, kiemelten ennek a célcsoportnak a körében

Különösen szívügyem, hogy sérült gyerekeket nevelő szülőket taníthatok. Úgy gondolom, hogy fizikailag is nagy szükségük van erre a mozgásformára. Hiszen a szülők sokat emelgetnek, igénybe van véve a testük. A testmozgáson túl, megnyugvást, elfogadást, teljes ellazulást nyújt az AdniJóga. Hiszen sokuk számára a héten csak ez az egy óra van, amikor magukkal foglalkoznak. Amit én még próbálok nyomatékosítani az az, hogy mindenkiben ott van az erő. Ezt kell megtalálniuk magukban, ami segít, hogy utána erővel tele képesek legyenek kimenni a szobából, és ott folytatni ahol a jógaóra előtt abbahagyták. Ezt tanítom a béke és nyugalom elérésén túl.

– Jótékony oktatónk

6 hónap online gyakorlás után a rendszeres résztvevőink közül négy szülővel is hatásmérést végeztünk. A visszajelzés szinte kizárólag pozitív volt: Többen megnövekedett testi és érzelmi tudatosságról számoltak be, valamint azt mesélték, hogy a rendszeres testmozgás, relaxáció és kikapcsolódás nagyon jó hatással van az életükre a jógaórákon kívül is. A velük végzett interjúk egyikéből idézve:

Általában az óra végére sokkal nyugodtabb vagyok, mint előtte voltam. Kipihentebb. Nem szoktam annyira elfáradni még tőle, hanem inkább energikusabbnak érzem magam a végére. Meg szerintem maga az a tudat is jól esik, hogy tettem valamit magamért. Mozogtam, rávettem magam, hogy na, akkor kezdjek bele, és akkor így tök jó a végére, hogy na, akkor megcsináltam.

– Jótékony oktatónk

Köszönjük minden résztvevőnek a kitartásukat és idejüket! Az órákat folytatjuk online és offline is.

Az itt említett jógaórák az NSZI Szülő2020 pályázatának segítségével valósultak meg.